AGFFAN.dk
Seneste aktive tråde
Udsat kamp - problem??
AGF - Hvidovre søndag!
Rygtebørsen
Kolding away - Kids
Pokaltråden 2010/2011
Kolding Away
Tribunen efteråret 2010.
AGF - FC Vestsjælland
Dan T - hvor lang snor?
Peter Sørensen
Bliv fan på Facebook
Guldkorn
"Entusiasmen har holdt ved, selv i den periode, hvor AGF spillede i en unævnelig liga, som ikke var Superligaen. Jeg er jo ikke bare sådan en medløbsfan."

- Kronprins Frederik (B.T.)

Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

09/06/2010 21:53
@ Trøffel. Der er selvfølgelig glædeligt, og med hensyn til Scheel. Så er han jo ikke en signing, og ikke en spiller som kan komme i betragtning til 1. divisionsholdet. Så han er blot nævnt i nyheder.
09/06/2010 21:52
AGF tabte 1-0 til Randers i Reserveholdskampen
!
09/06/2010 21:46
09/06/2010 21:43
Bøvl med agffodbold.dk igen eller er det kun hos mig?
09/06/2010 21:24
Jeg er personligt inde på siden mange gange om dagen Smile morgen middag og aften. men mangler der ikke lidt nyheds opdate omkring Emil Scheel som er skriftet til agf.???
09/06/2010 21:05
Dejligt med så mange inde om dagen! Smile
09/05/2010 22:16
@AGFfan.dk - over 3200 unikke besøgende om dagen... Vokser og vokser... Stort.
09/05/2010 20:15
Tak, Martin E.
09/05/2010 16:50
vigtigt mål af roskilde!
09/05/2010 16:18
Det ser sgu ud til at vi bibeholder vores førsteplads! Roskilde og Skive
09/05/2010 12:23
09/05/2010 12:16
er der nogen der kan linke til en video hvor jeg kan se målene mod FC Vestsjælland? agffodbold.dk har ikke video'en...
09/04/2010 21:37
Egentlig synd han skal ødelægge sin karriere som han er ved at gøre nu. Manden har jo uden tvivl et potientale..
09/04/2010 20:51
Håber aldrig han sætter sine ben i Århus igen!
09/04/2010 20:07
Hold kæft en klaphat.
09/04/2010 19:49
http://ekstrablad.
..403600.ece
Ikke så mærkeligt han ikke præsterer.
09/04/2010 19:32
Bob du er dejlig skarp Wink
Bob
09/04/2010 19:07
Der kan vist også kun være tre hold i top 3, fooler, og hvis du allerede har placeret en tre-fire stykker der, så er pladsen ligesom lidt fyldt op Smile
09/04/2010 17:33
Når afgørelsen engang falder er det Fredericia - VB og AGF - (Slagelse, hvis onkel Kurt kommer med en papkasse i julepausen), og ikke andre der er top 3.
09/04/2010 17:31
De har jo også mistet et ½ hold, og kun suppleret fra egne rækker. De kommer ikke blandt top 5.
Statistik
Følg os på...
Add to Google
Vi anbefaler...

Se emne

AGFFAN.dk :: AGF :: AGF
 Udskriv emne
Er AGFs bolde skyld i mange af skaderne som spillerne får?
Peder Vendelbo Mikkelsen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10. March 2010 18:36
Begynder

Antal indlæg: 26

Er AGFs bolde skyld i mange af skaderne som spillerne får?
(at Benny skvattede over bolden vil jeg tilskrive ham selv og ikke bolden)

Grunden til at jeg kom på det tossede spørgsmål var at jeg læste om at der nu var lavet en speciel kvinde-fodbold som angiveligt skulle give dem et mindre antal skader:

http://www.erhver...nsk-succes

http://www.sensat...tball.com/

Bolden er lavet for at få en bold som bedre passer til kvindernes fysik og derigennem måske at få et lavere antal skader blandt de yngre kvinder når de overgår fra junior- til senior-rækkerne.

Hvis jeg ikke husker forkert spiller AGF med den FIFA-godkendte Hummel 0,8 Concept.

Jeg synes at kunne huske at have set et par tv-udsendelser med tests af kampbolde ca. juli eller august 2009, jeg troede at det var på kanalsport.dk men er nu kommet i tvivl om det var på et af magasinprogrammerne på Canal 9 (som jeg ikke lige kan huske navnet på) fordi jeg ikke kan finde nogle videoer om kampbolde på kanalsport.dk.

I disse tests blev Hummel-bolden vurderet af spillerne som værende en tung og død bold at spille med i forhold til de andre kampbolde som blev testet (bolde fra Nike, Adidas, Select, Hummel og Puma).

Ud fra Hummels sponsorwebside går jeg ud fra at det kun er AGF, Horsens, Sønderjydske og Vejle som spiller kampe med Hummels bolde. Jeg følger dog ikke nok med i de andre klubber til at vide om de lider af lige så mange skader som AGF.

Er Hummel-bolden tungere og dermed mere belastende at spille med i en opstartsfase?

Jeg synes ikke rigtigt at jeg kan finde oplysninger om vægt på f.eks. unisport.dk på de forskellige fodbolde.

Da jeg spillede øl-bold for 10 år siden spillede vi med nogle belastende hvide Select-bolde som blev endnu mere tunge, døde og trælse når det regnede fordi de var slidte og vi ikke havde råd til at købe nye bolde (0,8 Concept burde ikke lide af dette da den skulle være vandtæt, men det vandtætte lag kan vel slides af).

Palshede
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10. March 2010 19:06
Bruger avatar

Lidt øvet

Antal indlæg: 80

Godt spørgsmål, men kender desværre ikke til det
i533.photobucket.com/albums/ee338/palshede/Stoltesomf.png

Hvis You'll Never Walk Alone var på dansk ville den hedde I troed' vi var døde og borte!

Julholt
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10. March 2010 19:07
Bruger avatar

Lidt øvet

Antal indlæg: 68

En spændende tanke du har her PVM.
Jeg tror godt, at bolden kan have en del at sige. Jeg har personligt selv mange forskellige bolde, af mange forskellige mærker, og der er da ingen tvivl om, hvilke der er mine favoritter. Adidas og/eller Select da de føles meget mere behagelige at spille med end f.eks. en hummel-bold. Så jeg tror sagtens, at bolden kan have noget med de mange skader at gøre. Fordi, hvad skulle grunden ellers være til, at det netop rammer os så hårdt?

Og angående Feilhabers skade kan denne sagtens også tilskrives bolden, som jeg ser det..
Redigeret af Julholt d. 10. March 2010 19:17

Simon Vosgerau
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10. March 2010 20:23
Begynder

Antal indlæg: 32

Jeg har faktisk også gået og grublet lidt over hvordan skaderne bare kommer ind på samlebånd..
Og ja, bolden har jeg tænkt meget på, men jeg kom lige også på en hurtig idé, ikke at det holder eller noget og jeg siger ikke at det er det der er problemet.. Men om Erik Rasmussen måske lige kørte lidt for hårdt til træningen fordi de skulle være klar til foråret? Men jeg ved det ikke...

Martin Eskerod
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10. March 2010 21:10
Bruger avatar

Administrator

Antal indlæg: 112

Hvis vi skal gå igennem skaderne kan man måske se en tendens? Wink Feilhabers er et uheld. Poulsen bliver så vidt jeg husker trådt på foden, altså også et uheld. Graulunds ved jeg ikke hvad skyldtes, men så vidt jeg ved kan et diskuruskolaps som man kan få på mange måder. Dan T's tidligere skade kan man vist også kalde et uheld. Der er selvfølgelig andre skader også, men jeg ville nu ikke umiddelbart tildele skylden for vores skader til bolden.

Det er muligt, at en sådan bold kan mindske skader, men i forhold til dem vi har nu tror jeg ikke det ville have betydet det store. Jeg tror mere det kan tilskrives at de har spillet på kunstgræs så længe. Det gør at spillerne får mange flere småskavanker, som vi især så det inden turen til La Manga hvor alle havde deres smpskader.

Anders Jespersen
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10. March 2010 23:26
Begynder

Antal indlæg: 12

Martin Eskerod.. Bolden kan jo sagtens være indirekte skyld i alle de ankelskader vi har haft i opstarten. Hvis spillernes ankler har været overbelastede af bolden, vil jeg da umiddelbart gætte på, at der skal mindre til at få en skade, end hvis man havde spillet med fx. Nike bolde Smile

magnusjespersen
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11. March 2010 09:23
Bruger avatar

Lidt øvet

Antal indlæg: 164

Men hvorfor skulle det være bolden? Den ene bold er rund og det er den anden også Smile

simon_wilhelm
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11. March 2010 09:54
Bruger avatar

Begynder

Antal indlæg: 6

Jeg vil ikke udelukke noget, men mon ikke at det er sundhedsstaben den er gal med. Det er vel deres ansvar at spillerne kan klare den belastning led og muskler udsættes for. Det kan da godt være at bolden er en faktor der spiller en, men hvis bolden er godkendt, så er det vel fordi den ikke er skadelig som sådan. Bør man i virkeligheden ikke få undersøgt Jens Bo Vestergaard og venners arbejde, evt. med udefrakommende fysioterapeuter...

Marc Søballe
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11. March 2010 10:46
Bruger avatar

Lidt øvet

Antal indlæg: 133

Det har jo ikke noget som helst med boldende at gøre. Som Martin Eskerod siger er det jo uhelds skader. FIn nok tanke, men det kan squ ikke være det.

Martin Eskerod
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11. March 2010 16:18
Bruger avatar

Administrator

Antal indlæg: 112

Der er muligvis noget i det Simon Wilhelm siger, men jeg tror nu stadigvæk kunstgræsbanen kan tilskrive de fleste af de skader vi har haft indtil videre.

De andre klubber har jo også nogle af disse småskader pga. deres baner. Hvis vi samtidig fjerne disse uhelds-skader er det egentlig ikke mange skader vi har, så jeg tror egentlig ikke rigtigt man kan skyde skylden på nogen. Problemet med at træne på kunstgræs plejer jo, at være væk nu, så det er jo en lidt anderledes situation vi er i nu.

Behold fysioterapeuterne og få så noget sol frem!

Peder Vendelbo Mikkelsen
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14. March 2010 13:27
Begynder

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:
Jeg synes at kunne huske at have set et par tv-udsendelser med tests af kampbolde ca. juli eller august 2009, jeg troede at det var på kanalsport.dk men er nu kommet i tvivl om det var på et af magasinprogrammerne på Canal 9 (som jeg ikke lige kan huske navnet på) fordi jeg ikke kan finde nogle videoer om kampbolde på kanalsport.dk.

Efter at have kigget lidt rundt omkring på webbet er jeg kommet frem til at det var fodbold.nu udsendelserne som viste tests af boldene, jeg kan dog ikke finde dem for deres webarkiv går kun tilbage til den 15/10 2009 men jeg har skrevet til deres redaktion om de kunne hjælpe.

I mellemtiden har jeg fundet et par interessante artikler om fodbolde på unisport.dk:

unisports test af fodbolde underbygger ikke helt min teori, for Hummelbolden anses ikke som værende tung eller som om den optager vand i løbet af brug som en svamp:

I denne introartikel nævnes at Horsens spiller med Hummel 0.4 Concept som kampbold:

http://www.unispo..._alle.html

http://www.unispo...bolde.html

http://www.unispo...te%3F.html

Peder Vendelbo Mikkelsen
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14. March 2010 13:42
Begynder

magnusjespersen skrev:
Men hvorfor skulle det være bolden? Den ene bold er rund og det er den anden også

Der er stor forskel på hvordan bolde opfører sig og hvordan de er at spille med under forskellige vejrforhold, i Unisports test (se et andet indlæg hvor jeg linker til dem) får Hummels bold god kritik på at den f.eks. ikke hænger fast i mudder, Nikes T90 bold anses som tung og kræver at man bruger tid til at lære at bruge den rigtigt, Adidas bold virker tilsyneladende bedst hvis du bruger støvler med en bestemt overfladebelægning.

Jeg gad egentlig godt vide om man som forberedelse til udebanekampe prøver at spille med modstandernes kampbold, så man kan forberede sig på hvordan den f.eks. flyver i luften og eventuelt ændrer bane undervejs ved et hårdt skud (det kan være en fordel ved skud på mål, men en ulempe ved en lang aflevering).

Peder Vendelbo Mikkelsen
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14. March 2010 14:12
Begynder

Superligaklubbers kampbolde, kun med AaB og BIF skrev de i deres webshop hvilken model det var.

AGF og Sønderjydske: Hummel

AaB, BIF: Adidas Europass

FCK, FCN: Select (http://www.select...?artid=123. FCKs bold har fået Kappa-logo på, leveres også med Diadora-logo)

RFC, EFB, SIF: Umbro

FCM, HB Køge, OB: Puma

Peder Vendelbo Mikkelsen
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14. March 2010 14:42
Begynder

simon_wilhelm skrev:
Jeg vil ikke udelukke noget, men mon ikke at det er sundhedsstaben den er gal med. Det er vel deres ansvar at spillerne kan klare den belastning led og muskler udsættes for.

Sundhedssektoren har i år ændret opstartstræningen hvor der i forhold til tidligere ikke køres med 100% fysisk træning hele tiden men med et par ugers træning med nedsat fysisk aktivitet:

http://agffodbold...sp?id=7306

Frank Henriksen er i denne sæson blevet fultidsansat som fysisk træner.

Sundhedssektoren fik vist fuld bonus via GalehusetAGFs sponsorat som var præstationsafhængig efter hvor mange forsvarere der var i spilbar tilstand ved vinterpausens start:

http://agffodbold...sp?id=7311

hvis bolden er godkendt, så er det vel fordi den ikke er skadelig som sådan.

Det ser ud til at være meget nemt af opnå FIFA godkendelse af en fodbold (se side 7 og 8 i nedennævnte dokument), den største hurdle er sikkert at betale gebyret hvert 2. år for at måtte reklamere med boldens godkendelse:

http://www.docsto...-Footballs

Ifølge dette dokument koster det 4400 Schweizer-frank per bold hvert andet år og forudsætter indgåelse af en marketing-aftale ved siden af:

http://www.docsto...-FOOTBALLS

Det er da en udmærket lille pengemaskine FIFA har fået lavet der, med garanteret indtægt og minimalt arbejde.

Bør man i virkeligheden ikke få undersøgt Jens Bo Vestergaard og venners arbejde, evt. med udefrakommende fysioterapeuter...

Med mindre man kan få fat i en tidsmaskine kan jeg ikke se hvordan man kan teste om andre fysioterapeuter kunne have gjort et bedre arbejde.

simon_wilhelm
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15. March 2010 13:19
Bruger avatar

Begynder

Antal indlæg: 6

Det har da ikke noget at gøre med tidsmaskiner eller noget... det drejer sig da bare om at få andre fysioterapeuter ind over træningsprogrammet og de enkelte spilleres fysiologiske undersøgelser, så man har flere eksperters vurdering af samme sag.
Hvem ved, det kan da godt være at de også gør det, men det er vel et faktum at vi har haft de samme fysioterapeuter i lang tid, og hvert år brokker vi os over at der er mange skader.

Peder Vendelbo Mikkelsen
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10. April 2010 13:55
Begynder

Det er nok ikke boldene som er skyld i skaderne, BSN har nok ret i at det er træningsbanerne:

http://aarhus.dk/...ntId=19438

Det er egentlig underligt at pressen har skrevet mere om at man hellere vil have bedre faciliteter end købe nye spillere i stedet for dette:

Tunge smattede græsbaner.

Det er et problem i hele Danmark i øjeblikket efter en våd, kold vinter, men på AGF's træningsanlæg Fredensvang er udfordringerne store næsten hele året rundt på grund af placering og jordbundsforhold.

»Vi har nogle baner, der kun er acceptable i 3-4-5 måneder om året. Det er ikke tilfredsstillende. Jeg orker ikke længere, at vi skal spille alt for mange måneder på kunstgræs eller fragte vores spillere til Vildbjerg og Grenaa for at træne. Det kan vi ikke være bekendt,« siger Brian Steen Nielsen, der er sportschef i AGF.

Hvis Fredensvang virkelig er 40-50 år gammelt er det vel ikke noget at sige til at træningsfaciliteterne godt kunne trænge til at facelift:

»Indenfor har vi et miljø, der er 40-50 år bagud. Man kan leve og fungere i det, men det er ikke holdbart, hvis man ønsker optimale professionelle rammer for elitespillere både for ungdom og seniorer,« siger Brian Steen Nielsen.

Det er åbenbart amatørafdelingen af AGF som ejer træningsfaciliteterne på Fredensvang (artiklen er fra 2004 og omhandler lidt om anlæggelsen af en kunstgræsbane):

http://www.aarhus...leId=13351

Godt nok ejer AGF selv anlægget i Fredensvang

..

I øjeblikket betaler AGF kontraktfodbold 750.000 kroner for at benytte banerne på Fredensvang.

GF karma2
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10. April 2010 14:51
Begynder

Antal indlæg: 5

Hvorfor er der ikke nogen der spiller med Mitre-bolde længere? Det var en bold for rigtige mænd! Jeg husker tydeligt min frygt når jeg på udebane som juniorspiller opdagede at der skulle spilles med Mitre. For satan da, den var tung. Jeg turde ikke at heade til et udspark og jeg var nærmest bange for at brække benet når jeg skulle tyre. Og jeg elskede ellers at tyre.... For Satan jeg elskede at tyre.

GF karma2
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12. April 2010 19:33
Begynder

Antal indlæg: 5

Jeg elsker stadig at tyre, selvom jeg er 39.
For det er nemlig fedt at tyre, ja det er!

Gå til debat:

Senest aktive debatemner

Debat Visninger Svar Nyeste indlæg
Udsat kamp - problem??
AGF
1062 12 Duff
06. September 2010 19:12
AGF - Hvidovre søndag!
AGF
262 1 Martin Markus
05. September 2010 23:01
Rygtebørsen
AGF
12864 73 Hugoleth
05. September 2010 00:22
Kolding away - Kids
AGF
415 6 palleDKagf
01. September 2010 21:10
Pokaltråden 2010/2011
AGF
3979 56 Gejs
31. August 2010 11:04
AGFFAN.dk

AGF fan-side med nyheder om fodboldklubben AGF

AGF-nyheder skrevet af fans - for fans. Vi har fokus på AGF; spillerne, trænerne og ikke mindst tribunen, og de fans der støtter AGF. Deltag i debatten på vores fodboldforum, se billeder og video fra kampene, og få overblik over AGF- sange. Vi dækker de fleste vinkler på AGF og brænder alle for fodboldklubben fra Fredensvang.
Log ind
Din IP-adresse er:
38.107.191.105
 Log ind her     

Opret en bruger 

Glemt kodeord ?
Stillingen (1. div)
Nr. Klub Kampe Mål Point
1. AGF 4 +6 10
2. FCV 5 +4 10
3. FCF 5 +3 10
4. AB 5 +5 9
5. Vejle 5 +3 9
Kommende kampe
12/9 Hvidovre(hjemme)
15/9 Kolding FC(ude)
19/9 Hobro(ude)
22/9 Skive(hjemme, p)
26/9 HB Køge(hjemme)
Kampprogram
Odds: Top 5
1.stuff 4 p.
2.Musvith 4 p.
3.Julholt 3 p.
4.Faarup 3 p.
5.pindus 3 p.
Odds-konkurrencen
Nyeste blogindlæg
Spændende og forn...
Deja-vu i Aarhus
Dø med støvlerne på!
Positivitet for k...
Fansene har misfo...
Skadeslisten
Spiller Gensyn
Frederik Krabbe Okt. 2010
Topscorerlisten
Spillernavn Mål
1. David Devdariani 4
2. Peter Graulund 3
3. Stephan Petersen 1
Se hele listen

Assistlisten
Spillernavn Assist
1. Casper Sloth 3
2. Jerry Lucena 2
3. Mark Howard 1
4. Benny Feilhaber 1
5. Adam Eckersley 1
Se hele listen

©2009 - 2010 AGFFAN.dk, All Rights Reserved.
kontakt@agffan.dk