AGFFAN.dk
Seneste aktive tråde
Billetpriserne
sadcov
Udsat kamp - problem??
AGF - Hvidovre søndag!
Søger hardcorefan
Rygtebørsen
Kolding away - Kids
Pokaltråden 2010/2011
Kolding Away
Tribunen efteråret 2010.
Bliv fan på Facebook
Guldkorn
"I AGF kan man ikke slå en skid, uden det står i avisen næste dag. I Horsens kan man stort set begå mord til træning, uden der er nogen, der opdager det."

– Mads Rieper (Jyllands Posten)

Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

09/08/2010 22:47
100 har købt tilbuddet med de 2 billetter, så det rykker jo ikke det store.
09/08/2010 17:43
Og det er til C tribunen øvre og nedre.
09/08/2010 16:52
der er nu kun 7 timer tilbage inden halv pris tilbuddet udløber, indtil videre har kun 39 købt
09/08/2010 13:27
[link] Fint nok, hvis I så bare vælger at gentage 86.
09/08/2010 08:29
Men ikke rigtig nogen form for reklame for det.
09/08/2010 08:27
[link] 50% rabat på billetter til på søndag.
09/06/2010 21:53
@ Trøffel. Der er selvfølgelig glædeligt, og med hensyn til Scheel. Så er han jo ikke en signing, og ikke en spiller som kan komme i betragtning til 1. divisionsholdet. Så han er blot nævnt i nyheder.
09/06/2010 21:52
AGF tabte 1-0 til Randers i Reserveholdskampen
!
09/06/2010 21:46
09/06/2010 21:43
Bøvl med agffodbold.dk igen eller er det kun hos mig?
09/06/2010 21:24
Jeg er personligt inde på siden mange gange om dagen Smile morgen middag og aften. men mangler der ikke lidt nyheds opdate omkring Emil Scheel som er skriftet til agf.???
09/06/2010 21:05
Dejligt med så mange inde om dagen! Smile
09/05/2010 22:16
@AGFfan.dk - over 3200 unikke besøgende om dagen... Vokser og vokser... Stort.
09/05/2010 20:15
Tak, Martin E.
09/05/2010 16:50
vigtigt mål af roskilde!
09/05/2010 16:18
Det ser sgu ud til at vi bibeholder vores førsteplads! Roskilde og Skive
09/05/2010 12:23
09/05/2010 12:16
er der nogen der kan linke til en video hvor jeg kan se målene mod FC Vestsjælland? agffodbold.dk har ikke video'en...
09/04/2010 21:37
Egentlig synd han skal ødelægge sin karriere som han er ved at gøre nu. Manden har jo uden tvivl et potientale..
09/04/2010 20:51
Håber aldrig han sætter sine ben i Århus igen!
Statistik
Følg os på...
Add to Google
Vi anbefaler...

Se emne

AGFFAN.dk :: Fans :: Fans
 Udskriv emne
Nye sange
Daniel
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15. January 2010 00:50
Begynder

Antal indlæg: 14

Tænkte vi kunne samle en tråd til alle forslag om nye sange, så hver gang der er en der synes han har fundet en melodi kan man smide den herinde.

Jeg synes helt sikkert vi skal have en ny sang til den nye sæson. Synes generelt det er federe hvis man kan finde en sang og så lave den om til en fodboldsang end bare at finde et vildt youtube klip, men det er jo ofte nemmere at finde dem på youtube. Synes også det er svært at finde fede sange som ikke allerede er nappet af andre danske klubber.

Har prøvet selv at finde et par melodier, ved slet ikke om de er noget men poster dem lige for at få diskussionen igang. Tekster venter jeg lidt med inden jeg har hørt jeres vurdering. Mener ikke de nedenstående er brugt af andre danske klubber. Håber i selv kan komme med nogen andre melodier også.

FC United of Manchester - ''Sloop John B''

Lask - Rapid Wien Efter 3:10 ca

Flådens Friske Fyre - Havkat

Links rettet så de hedder deres navne, dermed er det nemmere at holde styr på forslagene. Hilsen admin.
Redigeret af Tobias Ehlig d. 15. January 2010 08:34

Tobias Ehlig
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15. January 2010 08:32
Bruger avatar

Administrator

Antal indlæg: 853

Dine to første forslag er absolut udmærkede, synes jeg. Den tredje er altså ikke en fodboldsang Smile

Personligt synes jeg dog nærmere vi mangler en helt simpel sang som den her: Grasshoppers Zurych - Lech Poznań
AGFFAN.dk | af fans - med fans - for fans

www.AGFFAN.dk
Marc Søballe
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15. January 2010 09:32
Bruger avatar

Lidt øvet

Antal indlæg: 134

Den tredje sang er vanvittig god ! Men tvivler på hvor meget gang i den der kommer på stadion. Grin

Daniel
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16. January 2010 00:52
Begynder

Kunne da godt tænke mig om nogen flere tilbagemeldinger. I sidste ende er det jo fraktionsfolkene der der bestemmer, så hvis vi skal have en ny sang må de frem fra busken. Eller i det mindste en tilbagemelding om de ikke mener vi har brug for en ny. Synes jeg næsten er indiskutabelt.

Synes selv United sangen klinger ganske godt, og med en synkron hver 3. gang evt tror jeg der kan komme ganske god fut på den.
Redigeret af Daniel d. 16. January 2010 00:57

Marc Søballe
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16. January 2010 16:41
Bruger avatar

Lidt øvet

Antal indlæg: 134

Jeg synes sku ikke den er så fed igen. Men ja mere feedback kunne være rart.

Jacob Grunnet
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18. January 2010 17:46
Bruger avatar

Lidt øvet

Antal indlæg: 227

Synes Rapid sangen er ganske fin, måske en anelse kedelig, men har da potientale. De andre synes jeg ikke vanvittigt meget om. Har også lige en sang som måske kunne bruges.

Jeg tænker man laver "klap" ligesom klubben min efter hver sætning. Ellers kunne man alternativt sætte sig på knæ under teksten, og så "gå amok" under allez delen.

Tekst ved jeg ikke endnu andet end jeg tænker der skal synges "AGF allez allez allez" istedet for Rapid wien allez.

http://www.youtub...stD_FPTtbU

Daniel
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18. January 2010 17:55
Begynder

Synes den er ganske fed den du foreslår Jacob. Og den vil helt sikkert give det lidt ekstra hvis man lavede de "klap" som du foreslår. Jeg er ret åben overfor den, og mener ikke der er andre der bruger den.

Hvad siger i andre stemningsintresserede folk derude?

Daniel
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19. January 2010 22:03
Begynder

Ingen andre meninger? Utroligt..

Tobias Ehlig
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19. January 2010 22:09
Bruger avatar

Administrator

Daniel skrev:

Joo, vi gemmer os bare Smile

Jeg synes ikke den sang Jacob linker til er den type vi mangler pt. I min verden skal vi have en ny sang til foråret, og den skal være uhyre simpel! Det skal være en alle kan lære og synge med på, lige meget hvor meget alkohol man har i blodet og hvor lav ens IQ er. Det skal være en sang vi kan få ordentlig knald på, og så er jeg egentlig ligeglad med teksten. Når jeg får tid leder jeg lige lidt på YouTube, og ser om der findes noget der. Ellers må jeg tage et kig i mit iTunes-bibliotek og se om jeg har noget der kan bruges der Smile

www.AGFFAN.dk
Fister
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19. January 2010 22:20
Administrator

Antal indlæg: 324

http://www.youtub...QB52bGFGNs

Hey - vi er fra Århus af - ooh ooh
Hey - og det' vi stolte af - ooh ooh

Fra 0.43 til 0.58..

Simpel og let genkendelig og generelt ret fed.

Tobias Ehlig
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19. January 2010 22:36
Bruger avatar

Administrator

Super godt forslag, Fister, i mine øjne. Slagkraftig, simpel og ikke mindst ret bøvet Smile

www.AGFFAN.dk
Jacob Grunnet
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20. January 2010 18:22
Bruger avatar

Lidt øvet

Tobias Ehlig skrev:
Daniel skrev:

Joo, vi gemmer os bare Smile

Jeg synes ikke den sang Jacob linker til er den type vi mangler pt. I min verden skal vi have en ny sang til foråret, og den skal være uhyre simpel! Det skal være en alle kan lære og synge med på, lige meget hvor meget alkohol man har i blodet og hvor lav ens IQ er. Det skal være en sang vi kan få ordentlig knald på, og så er jeg egentlig ligeglad med teksten. Når jeg får tid leder jeg lige lidt på YouTube, og ser om der findes noget der. Ellers må jeg tage et kig i mit iTunes-bibliotek og se om jeg har noget der kan bruges der Smile

Enig og så alligevel ikke. Synes tit at efter måske 32 min ar vi har sunget "Klubben min" "loyaliteten" osv, og vi så mangler en ny sang som kan holdes i ok lang tid. Det ender altid ud med at Loyaliteten startes for 8. gang og der ingen gejst er i den når den startes så tit. Men jo det ville da også være fint med en simpel sang som den Fister foreslår, men synes nu stadig vi mangler en som den jeg foreslår.

Tobias Ehlig
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20. January 2010 20:14
Bruger avatar

Administrator

@Jacob: Den eneste grund til at vi kører de samme sange igen og igen er, at det er de eneste vi formår at få knald på. Vi har 10-15 fede sange, og det kan simpelthen ikke passe at de ikke er nok. Hvis stemningen nu blev løftet, så ville sangene køre længere og højere, og dermed ville du i stedet føle at vores sang-galleri er fantastisk. - Min pointe er, at alle sange vel er dårlige når folk ikke synger med, eller når de bliver sunget hele tiden..

www.AGFFAN.dk
Jacob Grunnet
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20. January 2010 22:14
Bruger avatar

Lidt øvet

Tobias Ehlig skrev:
@Jacob: Den eneste grund til at vi kører de samme sange igen og igen er, at det er de eneste vi formår at få knald på. Vi har 10-15 fede sange, og det kan simpelthen ikke passe at de ikke er nok. Hvis stemningen nu blev løftet, så ville sangene køre længere og højere, og dermed ville du i stedet føle at vores sang-galleri er fantastisk. - Min pointe er, at alle sange vel er dårlige når folk ikke synger med, eller når de bliver sunget hele tiden..

For mig er det en joke at du siger vi har 10-15 fede sange. LANGT fra i mine øjne. 3-5 stk mener jeg. Og ja, selvfølgelig vi sangene være bedre hvis det var Rapid Wien der synger den. Jeg mener stemningen vil blive løftet med en ny fed sang som kan køres længe. Så bliver fx loyaliteten ikke sunget så tit og der vil komme mere knald på når den endeligt blev kørt.

Tobias Ehlig
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20. January 2010 22:23
Bruger avatar

Administrator

Jacob Grunnet skrev:
For mig er det en joke at du siger vi har 10-15 fede sange. LANGT fra i mine øjne. 3-5 stk mener jeg. Og ja, selvfølgelig vi sangene være bedre hvis det var Rapid Wien der synger den. Jeg mener stemningen vil blive løftet med en ny fed sang som kan køres længe. Så bliver fx loyaliteten ikke sunget så tit og der vil komme mere knald på når den endeligt blev kørt.

Jeg kan tælle 24 sange i oversigten her på siden. Når du siger at kun 3-5 af disse er fede, så tror jeg på det er fordi du ikke har hørt dem med knald på. I øvrigt mener jeg det er urealistisk at tro, at vi laver en ny sang med fed tekst til foråret, og at den så bare vil brage igennem lang tid til hver kamp - sådan fungerer det bare ikke. Vi kan nemt lave en fed sang med meningsfuld tekst, og så få det normale middel-niveau på vokalen, men så ser jeg hellere, at vi laver en helt simpel sang, som så kan synges af alt og alle, og dermed brage ud på NRGi Park.

www.AGFFAN.dk
magnusjespersen
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20. January 2010 22:29
Bruger avatar

Lidt øvet

Antal indlæg: 164

Vil nu også mene, at vores sangrepetoire kunne udvides en del. Hvis vi sammenligner med brøndby og fck tribunemæssigt, vil jeg mene, at det udvalg de har af sange, er betydeligt større og vigtigst af alt federe. Ved godt at begge klubber på fanfronten er foran os, men mener sagtens vi kan tillade os at sammenligne. Jeg ville ønske vi havde sange som "åhh fck" eller "supervestegnen". Sange som skiller sig ud og virkelig er fede. Der mener jeg vi halter.
For mig er alle nye sange med potientale velkomne.

Jacob Grunnet
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20. January 2010 22:46
Bruger avatar

Lidt øvet

Tobias Ehlig skrev:

Jeg kan tælle 24 sange i oversigten her på siden. Når du siger at kun 3-5 af disse er fede, så tror jeg på det er fordi du ikke har hørt dem med knald på. I øvrigt mener jeg det er urealistisk at tro, at vi laver en ny sang med fed tekst til foråret, og at den så bare vil brage igennem lang tid til hver kamp - sådan fungerer det bare ikke. Vi kan nemt lave en fed sang med meningsfuld tekst, og så få det normale middel-niveau på vokalen, men så ser jeg hellere, at vi laver en helt simpel sang, som så kan synges af alt og alle, og dermed brage ud på NRGi Park.

Selvfølgelig har jeg hørt dem med knald på. Jeg var på stadion første gang i 97. Men ligegylldig hvor meget gang der kommer i fx "Byens hold fra 1880" "Allez allez allez GF hey" eller "Stolte som få" vil jeg altid synes det er kedelige sange. Jeg mener at vi måske har 2 sange som er RIGTIG gode som er ud over det sædvanlige, og det er sjovt nok også dem der er mest knald på. "Smilets by" og "I troede vi var døde og borte". Udover de 2 har vi da andre gode sange, men ikke nogen som er ud over det sædvanlige. Hvis vi havde flere sange med den kvalitet ville der da 100 % komme bedre stemning. Og nej, hvis vi finder en ny sang skal den selvfølgelig have lidt tid. Men sådan er det jo altid. Jeg vil 100 % hellere bruge de 5-6 kampe som en fed ny "indviklet" sang vil tage at køre ind, end en simpel sang.

Fister
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20. January 2010 23:07
Administrator

Sikke meget folk snakker. Kom nu med forslag istedet for at bruge tiden på at brokke jer over at vi ikke har lige så mange gode sange som Brøndby eller FCK.

http://www.youtub...re=related
Fra 4.08 til 4.38

Hvorend I rejser hen så er vi deeer
Viser vores kærlighed til jeer

Plantet på tribunen alle maand
Vildskaben er uden for forstaaand

LålålålåLålålålålååå
LålålålåLålålålålååå

(loop)

I'et skal trækkes sammen med hvorend når man synger den, sådan at der bliver ni stavelser i hver sætning.
Redigeret af Fister d. 21. January 2010 21:49

magnusjespersen
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21. January 2010 15:36
Bruger avatar

Lidt øvet

Antal indlæg: 164

Du har helt ret Fister. I øvrigt et godt forslag du kommer med. Hvis nu det møder konstruktive svar, kan det jo sagtens sættes igang. Man kan jo argumentere for, at det i sidste ende er nysir der bestemmer om sangen skal startes op i og med at det er den største stemningsgruppe og ofte står for capoer. Så hvis der også er flertal for den i gruppen, burde den vel godt kunne blive startet?

Nu der er snakke om enkle sange, kom jeg til at tænke på pippi langstrømpe sangen, som selvfølgelig er blevet brugt rigtig mange steder, endda også af os selv. Den er dog aldrig blevet brugt vildt meget hos os, og tænke på om ikke vi kunne omstrukturere den lidt, sådan at folk tager hinanden om skuldrene inden vi starter(skal capoen så stå for) og så eller bare begynder som frankfurt gør i denne video. Vi kunne så bare synge "her kommer aarhus gf" når der skal tekst på. Den er fed når den lykkes og uhyre simpel. :
http://www.youtub...re=related

Fister
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21. January 2010 19:17
Administrator

Hm, jeg må sige at jeg ikke tror på idéen om at ændre teksten på en sang som vi allerede har i vores repitoire. Godt nok er det ikke en sang vi synger normalt, men det er stadig en sang som alle folk på stadion kan.
Desuden er det også at slipe alt for let udenom at få nye sange, at man bare vælger en så kendt og brugt sang verdenen over. Intet ondt om sangen eller dig, Magnus men alt det med sange fra Frankfurt, Rapid Wien og alle mulige græske klubber som laver den syge lyd på stadion. Det er jo ikke dem vi skal måle os med og jeg tror desværre folk bliver ret påvirket af at se en video fra Argentina hvor 25.000 mand står med 1.000 romerlys og laver verdens vildeste show.
Min pointe er netop at det selvfølgelig er fedt og sidde at se de videoer, men at man også skal huske på at det aldrig nogensinde bliver sådan i hverken Århus, Danmark eller resten af Norden. Lad os nu for fanden arbejde med sange udfra vores eget niveau som vi kan forholde os til.

Gå til debat:

Senest aktive debatemner

Debat Visninger Svar Nyeste indlæg
Billetpriserne
AGF
3251 74 Flade
09. September 2010 11:14
sadcov
AGF
10 0 Milesmeable
09. September 2010 11:02
Udsat kamp - problem??
AGF
1216 13 salling23
08. September 2010 12:30
AGF - Hvidovre søndag!
AGF
651 5 Marc Søballe
08. September 2010 11:15
Søger hardcorefan
Fans
509 2 Josef Olesen
07. September 2010 21:14
AGFFAN.dk

AGF fan-side med nyheder om fodboldklubben AGF

AGF-nyheder skrevet af fans - for fans. Vi har fokus på AGF; spillerne, trænerne og ikke mindst tribunen, og de fans der støtter AGF. Deltag i debatten på vores fodboldforum, se billeder og video fra kampene, og få overblik over AGF- sange. Vi dækker de fleste vinkler på AGF og brænder alle for fodboldklubben fra Fredensvang.
Log ind
Din IP-adresse er:
38.107.191.105
 Log ind her     

Opret en bruger 

Glemt kodeord ?
Stillingen (1. div)
Nr. Klub Kampe Mål Point
1. AGF 4 +6 10
2. FCV 5 +4 10
3. FCF 5 +3 10
4. AB 5 +5 9
5. Vejle 5 +3 9
Kommende kampe
12/9 Hvidovre(hjemme)
15/9 Kolding FC(ude)
19/9 Hobro(ude)
22/9 Skive(hjemme, p)
26/9 HB Køge(hjemme)
Kampprogram
Odds: Top 5
1.stuff 4 p.
2.Musvith 4 p.
3.Julholt 3 p.
4.Faarup 3 p.
5.pindus 3 p.
Odds-konkurrencen
Nyeste blogindlæg
Spændende og forn...
Deja-vu i Aarhus
Dø med støvlerne på!
Positivitet for k...
Fansene har misfo...
Skadeslisten
Spiller Gensyn
Frederik Krabbe Okt. 2010
Topscorerlisten
Spillernavn Mål
1. David Devdariani 4
2. Peter Graulund 3
3. Stephan Petersen 1
Se hele listen

Assistlisten
Spillernavn Assist
1. Casper Sloth 3
2. Jerry Lucena 2
3. Mark Howard 1
4. Benny Feilhaber 1
5. Adam Eckersley 1
Se hele listen

©2009 - 2010 AGFFAN.dk, All Rights Reserved.
kontakt@agffan.dk